Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) Yeni Bir Uygulamayı Hayata Geçirdi
Sosyal Güvenlik Kurumu ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ortak çalışması ile yeni bir uygulama hayata geçirildi. SGK İşveren Temsilcisi uygulaması sayesinde çok sayıda personeli olan işverenlerin başvurularının daha kısa sürede alınması, sorunların hızlı bir şekilde çözülmesi bekleniyor. Hayata geçirilen uygulama ilk olarak İzmir ve Gaziantep'te geçerli olacak.
Hayata geçirilen uygulama için uygulamanın hitap ettiği kesimler ile paydaşlarının da talepleri dikkate alındı. Çok fazla çalışanı olan işyerleri daha kolay başvuru yapabilecek, başvurular kısa sürede alınacak ve sorunların hem hızlı hem de nitelikli olarak sonuçlandırılması sağlanacak. Taşrada görev yapan personeller arasından SGK İşveren Temsilcisi görevlendirilmesi yapılacak.
İLK OLARAK 2 İLDE BAŞLAYACAK
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı bünyesinde yürütülen işlemler, SGK merkez teşkilatı ve Sosyal Güvenlik İl Müdürlükleri, Sosyal Güvenlik Merkezleri iş birliği ile tamamlanıyor. Başvuruların alınması ile başlayan sürecin neredeyse tamamı elektronik ortamda yapılıyor. Uygulamanın diğer amaçlarından biri de kırtasiyecilik ile bürokrasiyi minimum seviyeye indirmek.
Sosyal Güvenlik İl Müdürlükleri ve Sosyal Güvenlik Merkezlerindeki personel arasından “SGK İşveren Temsilcisi” belirlenmesine ilişkin uygulama ilk olarak İzmir ve Gaziantep Sosyal Güvenlik İl Müdürlükleri'nde başlayacak. Uygulamanın sonuçları değerlendirilecek ve ona göre diğer iller de dahil edilecek. Temsilci seçimi şef, yönetici ve memur olan personeller arasından 1 asil, 1 de yedek olarak belirlenecek. Seçilen temsilcilerin ad, soyadı, unvan, e-posta adresi, işyeri telefon numarası ve görevlendirilen personelin temsil durumuna (asil, yedek) dair tüm bilgiler, SGK'nın kurumsal e-posta adresi aracılığıyla işverenlere bildirilecek.