Beyrut Limanı Patlaması Sonrası Kanal İstanbul Projesinin Önemi Bir Kere Daha Tartışılmaya Başlandı!

Türkiye uzun süredir Kanal İstanbul projesini tartışmaya devam ederken Beyrut Limanında yaşanan büyük patlama sonrası tartışmalar yeniden alevlendi.
Beyrut Limanı Patlaması Sonrası Kanal İstanbul Projesinin Önemi Bir Kere Daha Tartışılmaya Başlandı!

Türkiye uzun süredir Kanal İstanbul projesini tartışmaya devam ederken Beyrut Limanında yaşanan büyük patlama sonrası tartışmalar yeniden alevlendi. Kanalın yapılması yönünde görüş bildiren kişiler patlama sonrası Kanal İstanbul projesinin bir ihtiyaç ve zorunluluk olduğu gerçeğinin ortaya çıktığını dile getirerek İstanbul Boğazı'nın patlama hazır bomba olduğu iddia edildi. Detaylar haberimizde...

Özellikle de İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun şiddetle karşı çıktığı Kanal İstanbul projesi, Beyrut Limanınnda meydana gelen patlama sonrası bir kere daha Türkiye'nin gündemine oturdu.



Kanal İstanbul projesinin bir güvenlik meselesi olduğu iddiaları bir kere daha gündeme taşınırken İstanbul Boğazı'ndan geçiş yapan tankerler ve tehlikeli madde taşıyan gemiler nedeni ile riskin arttığı belirtiliyor.



KANAL İSTANBUL PROJESİ TARTIŞMALARI ALEVLENDİ!



Konu hakkında tartışmanın ilk fitilini Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank tarafından yapılan sosyal medya paylaşımı ateşlemişti.



Bakan Varank resmi twitter hesabı üzerinden yapmış olduğu paylaşımda “Hepimizin yüreğinin yandığı patlamaya neden olan 2750 ton amonyum nitrat, 6 sene önce Beyrut'a giderken İstanbul Boğazı'ndan geçti. Sayın Cumhurbaşkanımızın ısrarla üzerinde durduğu Kanal İstanbul basit bir konu değil, Türkiye için stratejik bir güvenlik meselesidir” ifadelerini kullanmıştı.



Beyrut Limanı Patlaması Sonrası Kanal İstanbul Projesinin Önemi Bir Kere Daha Tartışılmaya Başlandı!



KANAL İSTANBUL PROJESİNDE TÜM RİSKLER İÇİN HAZIRLIKLAR YAPILDI



Kanal İstanbul projesini savunan uzmanlar yapmış oldukları açıklamalarda bu tip risklere karşı Kanal İstanbul projesinde tüm önlemlerin alındığını savunarak Kanal boyunca 7 adet acil bağlanma ve 2 adet demirleme alanı belirlendiğini belirterek böylece acil durumlarda müdahalenin İstanbul Boğazına oranla çok daha kolay ve hızlı bir şekilde yapılabileceğini savunuyor.



İstanbul Boğazından geçen yük miktarı her geçen gün biraz daha artarken özellikle de taşınan riskli madde miktarında yaşanan artış boğaz için alarm verilmesine neden oluyor.



Emlak365.com