CHP: Halkalı-Kapıkule YHT Hızlı Tren Projesi Maliyeti Arttırdı, Kanal İstanbul Projesi Yapılırsa Yağ Fiyatları Artmaya Devam Eder!

Kanal İstanbul projesine açıklandığı ilk günden bu yana son derece sert bir şekilde karşı çıkan ana muhalefet partisi CHP Halkalı-Kapıkule YHT hızlı tren projesi ile güzergah çakışması nedeni ile maliyetin arttığını iddia ederken tarım arazileri su altında kalacağı için yağ fiyatlarında de rekor artışların yaşanacağını iddia etti.
CHP: Halkalı-Kapıkule YHT Hızlı Tren Projesi Maliyeti Arttırdı, Kanal İstanbul Projesi Yapılırsa Yağ Fiyatları Artmaya Devam Eder!

Kanal İstanbul projesine açıklandığı ilk günden bu yana son derece sert bir şekilde karşı çıkan ana muhalefet partisi CHP Halkalı-Kapıkule YHT hızlı tren projesi ile güzergah çakışması nedeni ile maliyetin arttığını iddia ederken tarım arazileri su altında kalacağı için yağ fiyatlarında de rekor artışların yaşanacağını iddia etti.

Türkiye'nın "Çılgın Projesi" olarak ilk defa 2011 senesinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıklanan Kanal İstanbul projesi için ilk kazmanın 2021 yılında vurulacağının iddia edilmesi üzerine projede tartışmalar yeniden alevlendi. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu başta olmak üzere CHP'nin en sert perdeden karşı çıktığı projede yeni gelişmeler yaşandı.



KANAL İSTANBUL PROJESİ İLE HALKALI KAPIKULE YHT HIZLI TREN PROJESİ GÜZERGAHI ÇAKIŞIYOR MU?



Konu hakkında son açıklama CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın tarafından yapıldı. Akın 2019 senesinde yapımına başlanan Halkalı - Kapıkule Yüksek Hızlı Tren Projesi’nin Kapıkule - Çerkezköy bölümü inşaat maliyetinde büyük oranda artış yaşandığını iddia etti. Kanal İstanbul projesi nedeniyle Türkiye'nin Avrupaya demiryolu ile bağlantı noktası olan Halkalı-Kapıkule YHT Projesi’nin Kapıkule-Çerkezköy bölümünde rekor oranda maliyet artışı yaşandığını belirterek nedenini ise proje ile Kanal İstanbul'un güzergahında çakışma yaşanması olduğunu dile getirdi.



Kamuya proje nedeni ile maliyet artışı yükü binmesine neden olduğunu iddia eden Akın tek bir çivi bile çakılmayan proje nedeniyle maliyetin iki katına çıktığı iddia edildi. 2020 yılı yatırım programında söz konusu proje TCDD yatırım planında 3,1 milyar liralık yatırım maliyeti ile yer alırken 2021 yılı yatırım programı içerisinde ise söz konusu projenin TCDD'den alınarak Ulaştırma Bakanlığı'na devredildiği ve proje maliyetinin de 3,1 milyar liradan 7,7 milyar liraya yükseltildiğini söyledi.



KANAL İSTANBUL PROJESİ TARIM ARAZİLERİNİ YOK EDECEK, YAĞ FİYATLARI DAHA DA YÜKSELECEK!



Projenin Trakya bölgesinde verimli tarım arazilerine de olumsuz etkileyeceğini belirten Akın projenin yapılması halinde ayçiçek ekiminin gerçekleştiği bölgelerde yaşanan bu olumsuzluklar nedeni ile son dönemde rekor fiyat artışları ile gündemde olan sıvıyağ fiyatlarında da büyük yükseliş yaşanmasının kaçınılmaz bir hale geleceğini söyledi.



Konu hakkındaki iddiaları daha önce yanıtlayan Çevre ve Şehircilik Bakanlığı hem su kaynakları hem de ekili tarım arazileri için projenin hiçbir olumsuzluk yaratmayacağını dile getirmişti.



Emlak365.com