Emlak Danışmanları İçin Bildirim Sistemi Devrede!
TTBS sistemi üzerinden emlakçılık yetki belgesi alan emlak ofisleri için emlak danışmanı bildirimi başladı. Taşınmaz Ticareti Bilgi Sistemi üzerinden artık kendi sigortalı çalışanı olan emlak danışmanları için emlak ofisleri de bildirimde bulunabilecek.
Taşınmaz Ticareti Bilgi Sistemi, Bakanlık tarafından her geçen gün biraz daha geliştirilmeye devam ediyor. Yapılan yeni düzenlemeler kapsamında yetki belgesi alan emlak ofisleri artık kendi sigortalı çalışanı olan emlak danışmanları için TTBS sistemi üzerinden bildirimde bulunabilecek.
Yapılan yeni düzenleme ile hatırlanacağı üzere emlakçılık yapmak isteyen kişilere emlakçılık yetki belgesi alma zorunluluğu getirilmiş, bu belgeyi almayan kişi ve işletmelerin internetten satılık ya da kiralık ilanı vermesine yasak getirilmişti. Süreçte yetki belgesi işlemleri için süreç halen devam ediyor.
YETKİ BELGESİ ALAN EMLAK OFİSLERİ SİGORTALI EMLAK DANIŞANLARI İÇİN TTBS ÜZERİNDEN BİLDİRİMDE BULUNABİLECEK!
Konu hakkında açıklamada bulunan Altın Emlak Genel Müdürü Mustafa Hakan Özelmacıklı geride bıraktığımız hafta sözleşmeli işletmeleri ilişkin bildirim sisteminin akti hale getirildiğini hatırlatarak "Bu hafta başı itibarı ile de emlak danışmanlarının bildirim sistemi devreye alındı. Buna göre sistem üzerinden hem işletme sahipleri kendilerini hem de sigortalı çalışanlarını TTBS sistemine girebilecekler. Bildirim için son tarih ise 28 Şubat 2021” diyerek başlatılan yeni hizmeti duyurdu.
EMLAK OFİSLERİ İÇİN BİLDİRİM YAPARKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER NELER?
Bildirim yapmak isteyen emlakçıların aranılan adli sicil şartlarını taşımaları gerekiyor. Yine bildirimi yapacak olan işletme ile bildirimde bulunulacak emlak danışmanı arasında mutlaka iş sözleşmesi düzenlenmiş olması, gerekli evrakların toplandığı bir evrak dosyası bulunması, emlak ve emlak yönetimi mezunu olunması, bu bölümlerden mezun olunmaması durumunda Seviye 4 ve Seviye 5 mesleki yeterlilik belgesi alınması zorunluluğu bulunmuyor.