Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü 2021 Ev Alım Satım İşlemleri Evrak Listesi
2021 yılında kendi evini almak isteyen yada evini satmak isteyenler Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'ne bazı evraklar teslim edecekler. Ev, işyeri ve diğer gayrimenkul alım satımlarında hem alıcı hemde satıcının kuruma teslim edecekleri evrakların listesi.
Gayrimenkul alım satım işlemleri belli bir aşama sonunda tamamlanıyor. Bu aşamanın en önemli adımlarından bir tanesi de evrak teslimi. Gayrimenkulü satan ile alan kişilerin ayrı ayrı derleyip hazırlamaları gereken bu evrakların neler olduğunu ve Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'nün ilan ettiği listeyi aktarıyoruz.
GAYRİMENKUL ALIM SATIMLARINDA TALEP EDİLEN EVRAK LİSTESİ
Türkiye'de ailelerin en önemli hedefleri başında konut sahibi olmak gerekiyor. Bu kapsamda ülke genelinde devam eden bir talep söz konusu. Her yıl ortalama bir milyon 200 bin konut el değiştirirken bu satış işlemlerinin tamamı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü aracılığıyla tamamlanıyor.
Pandemi sürecinin etkisiyle yeni yöntemlerin de kullanıldığı devir teslim sürecinde vatandaşların yapmak zorunda olduğu işlemler bulunuyor. Bu işlemlerin başında alıcılar ve satıcılar için ayrı ayrı talep edilen başvuru evrakları bulunuyor. Gayrimenkulü alacakolan kişiler ve satışı yapacak olan kişilerin derlemeleri gereken bu başvuru evraklarının listesi Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'nce tek tek ilan edildi. İşte satış işlemlerinin tamamlanmasından önce talep edilen o evraklar.
Alıcı ve Satıcılar için Evrak Listesi
Gayrimenkulün bulunduğu belediyeden borcu yoktur yazısı.
Eski tapu belgesinin aslı.
Konut için Zorunlu Deprem Sigortası
DASK ödendiğine ilişkin belge.
Nüfus cüzdanı ve bir nüfus cüzdanı adet fotokopisi.
Vekalet ile işlemler yapılacaksa vekaletname.
Emlak Beyan Değeri
ÖNCE RANDEVU ALINMASI GEREKİYOR
Konut alım satım işlemlerin başlaması adına internet üzerinden yada telefon ile Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'nden randevu alınması gerekiyor. Randevunun ardından verilen tarih ve saatte evraklar kuruma iletilecek.