Türkiye Gayrimenkul Pazarında İlk Sırada Yer Alıyor

GİGDER, AGS Global’e 410 uluslararası yatırımcı ile yaptırdığı araştırmanın “Rekabet ve İlham: Türkiye’de Yabancı Gayrimenkul Yatırımlarının Geleceğini İhracat Odaklı Yeniden Düşünmek” adlı ikinci bölümünü paylaştı.
Türkiye Gayrimenkul Pazarında İlk Sırada Yer Alıyor

GİGDER, AGS Global’e 410 uluslararası yatırımcı ile yaptırdığı araştırmanın “Rekabet ve İlham: Türkiye’de Yabancı Gayrimenkul Yatırımlarının Geleceğini İhracat Odaklı Yeniden Düşünmek” adlı ikinci bölümünü paylaştı. Katılımcıların yüzde 70,2’sinin Türkiye’deki yatırımlara olumlu baktığı belirtilirken, Türkiye’de gayrimenkul yatırım yapılmasının nedeni olarak iklimin yüzde 53,2’lik önemli bir paya sahip olduğu ortaya çıktı. Türkiye’de iklim etkili olurken Iraklılar fiyat seviyesini, İngilizler ile konum özelliklerini tercih nedeni olarak ilk sırada değerlendirdiklerini söyledi.

GİGDER Başkanı Ömer Faruk Abdal, verileri değerlendirirken Türkiye’nin yapı kalitesi, kozmolit kültürü, yabancı dostu ekosistemi, sağlık altyapısının sağlam olması ve küresel yatırımcıya cazip fırsatlar sunması ile gayrimenkul pazarında aranan pazarların ilk sırasında yer aldığını belirtti.

Cezayir’li Yatırımcılar Türkiye’den Çok Memnun

Türkiye’de gayrimenkul yatırımı yapan yatırımcılara “Türkiye’den satın aldığınız gayrimenkulden memnun kaldınız mı?” sorusuna yüzde 83,2’lik memnuniyet oranı ortaya çıktı. Cezayirli yatırımcılar yüzde 95,8 memnun kalırken Rusya 96,2 ile Almanya yüzde 92 memnun olduğunu söyledi. İngiltere, Ürdün, Irak, İran ve Suudi Arabistan sırasıyla memnuniyet listesinde de yer aldı.

Yüzde 70,2 Türkiye’de Yeni Yatırıma Olumlu Bakıyor

Türkiye’de yatırım yapan yatırımcıların yüzde 18,5’lik kesim kararsız olduğunu söylerken, katılımcıların yüzde 70,2’si Türkiye’de yeni bir yatırıma olumlu baktığını ifade etti. Yatırım yapacak 10 yatırımcıdan 7’sinin Türkiye’yi tercih edeceği belirlendi.

Gayrimenkul Yatırımlarını Fiyatlar Belirleyecek

Gelecek dönemlerde Türkiye’den yeni bir gayrimenkul almayı planlayan yatırımcılar için belirleyici faktörlerin başında fiyat seviyesinin geldiği belirlendi. Yüzde 63,4’lük kesim için fiyat ilk sırada yer alırken, yüzde 58,3 ile lokasyon, yüzde 36,6 ile manzara ve yüzde 28,8’lik kesim için karlılık ilk sırada yer alıyor. Verilere göre İngiltere ve Ürdün görünümü değerlendirirken, Irak, Almanya ve Cezayir fiyat özelliklerini dikkate alıyor.