Çip Krizi Renault Üretim Programında Gecikmeye Neden Olacak

Otomotiv sanayisinde yaşanan küresel kaynaklı tedarik sorunun Türkiye’de Bursa Oyak Renault fabrikasına da yansıması üzerine Oyak Renault Genel Müdürü Dr.
Çip Krizi Renault Üretim Programında Gecikmeye Neden Olacak

Otomotiv sanayisinde yaşanan küresel kaynaklı tedarik sorunun Türkiye’de Bursa Oyak Renault fabrikasına da yansıması üzerine Oyak Renault Genel Müdürü Dr. Antonie Aoun markanın üretiminde kesintiye sebep olan krize ilişkin açıklama yaptı. Küresel çaptaki çip sıkıntının Türkiye’ye de yansıdığını vurgulayan Aoun, üretim programında değişikliğe gidildiğini belirtti. Tedarik sorunu nedeniyle 15-22 mart tarihleri arasında üretime ara vereceklerini söyleyen Aoun, sorunun çözülmesi ardından üç vardiya çalışarak kriz etkilerini en kısa zamanda sileceklerini anlattı. En son teknolojilerin kullanımı ile üretim yapıldığını vurgulayan Aoun, elektrik bileşenlere duyulan ihtiyacın önemli bir noktayı oluşturduğunu söyledi.

Planlar Revize Edilebilir

Üretime verilecek aranın ardından son teknoloji ürünleri kullanılarak üretilen Yeni Clio, Clio E-tech ve Megane Sedan modellerinin üretimine planlara uygun olarak devam edileceğini söyleyen Aoun, üretim planlarının piyasa hareketlerine göre değiştirebileceğine dikkat çekti. Aoun, Renault Grubu’nun yüksek kapasite ile çalışan kolu olan Oyak Renault Grubu’nun Bursa’daki fabrikasında Clio V, Clio IV ve Megane Sedan modellerinde yıllık 378 bin otomobil ve bu modellerde kullanılan motor ile mekanik aksamın ürettiğini belirtti. Bursa’da üretilen modellerde son teknolojilerin kullanıldığını vurgulayan Aoun, fabrikanın yüksek hacimli elektronik bileşenlere ihtiyaç duyar hale geldiğini belirtti.

Üretime Verilecek Ara Ciddi Kayıp Yaratacak

Aoun, yaptığı açıklama ile 15-22 mart tarihleri arasında üretime ara verileceğine belirtti. Küresel çaptaki çip tedariki sorunu nedeniyle üretime ara verilmesi üzerine IHS Markit verilerine göre 2021 yılının ilk çeyreğinde yaklaşık 672 bin adet araç kaybının yaşanmasını beklenirken AutoForecast Solutions araştırmasına göre çip tedariki sorunun yıl bazında 964 bin adet kayıp yaşayabileceği öngörüldü. Çip tedariki nedeniyle Renault ile beraber Ford, Toyota ve Honda gibi şirketlerde üretime ara verdiğini açıklamıştı.