Türkiye'de Otomatik Vites Tercihi Yüzde 75,4 Artış Gösterdi
Paylaşılan verilere göre Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarlarında yüzde 37,4 büyüme sonrası 102 bin 232 araç satışının gerçekleştirildiği belirlendi. Otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 34,1 artarak 80 bin 107 adede, hafif ticari araç satışının ise yüzde 51 artış ile 22 bin 125 adede ulaştığı açıklandı. Artan araç satışları arasında otomatik vites araçların önceki aylara oranla yüzde 42,1 artış yaşadığı ve 60 bin 437 adet araç satışı ile araç pazarında yüzde 75,4’lük bir pay sahibi olduğu ortaya koyuldu.
Otomatik Vites Araç Satışında Ön Sıralarda
Araç piyasasında dikkat çekici artış yaşayan otomatik vites araçlara yönelik veriler Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) tarafından paylaşılan veriler arasında yer aldı. Türkiye araç pazarında otomatik vitesli araçların yüzde 75,4’lük bir kısmı oluşturduğu belirtilirken, otomatik vitesli araçların ocak ayında 42 bin 541 adet araç satışına sahip olduğu belirtilmişti. Şubat sonunda otomatik şanzımanlı araçların 60 bin 437 adet, manuel şanzımanlı araçların ise 19 bin 670 adet araç satışı ile Türkiye araç pazarında yüzde 24,6 oranında bir pay sahibi olduğu ortaya çıktı. Belirlenen oranlar sonrası tercih edilen her 10 araçtan 7 tanesinin otomatik vitesli araç olduğu belirtildi.
Sedan Otomobiller C Segmenti ile Beraber Tercih Edildi
Otomatik vitesli araçların artış gösterdiği araç pazarında ultra lüks(F), lüks(E) ve üst-orta(D) segment araçlar tercihlerin en başında yer aldı. D, E, F segmentlerinde araçların tamamı otomatik vites tercih edilirken, vergi oranları düşük olan A,B,C segmentlerindeki araçlar pazarın yüzde 87,4’ünü oluşturdu. Araç pazarında yüzde 33,8’lik pay ile sedan araçlar ilk sırada tercih edildi.