Ovit Tüneli ve Yeni Zigana Tüneli Ne Zaman Açılacak, Çalışmalar Ne Durumda?
Yapılan yollar ve tüneller ile sürücülerin işleri her geçen gün kolaylaşırken özellikle de zorlu kış aylarında sürücülerin hayatını kabusa çeviren Eğribel Geçidi üzerinde yapılacak olan tünellerin çalışmalarına devam ediliyor. 2 bin 500 rakıma sahip olan ve İç Anadolu Bölgesi ile Giresun’u Şebinkarahisar, Alucra ve Çamoluk ilçeleri ile bağlayan tünelde ışığın görünmesine son 500 metre kaldı.
Yayınlanma:
Güncelleme:
Yapılan yollar ve tüneller ile sürücülerin işleri her geçen gün kolaylaşırken özellikle de zorlu kış aylarında sürücülerin hayatını kabusa çeviren Eğribel Geçidi üzerinde yapılacak olan tünellerin çalışmalarına devam ediliyor. 2 bin 500 rakıma sahip olan ve İç Anadolu Bölgesi ile Giresun’u Şebinkarahisar, Alucra ve Çamoluk ilçeleri ile bağlayan tünelde ışığın görünmesine son 500 metre kaldı.
Tamamlandığında aynı zamanda Türkiye'nin en uzun 3. tüneli olma unvanını kazanacak olan tünel bölgedeki ulaşımı da büyük oranda rahatlatacak ve zorlu kış aylarında yaşanan ulaşım sıkıntılarını sona erdirecek.Ovit Dağı Tüneli Ne Zaman Bitecek?
2017 yılının Kasım ayında tek tüpte ulaşım hizmeti tek yönlü olarak verilmeye başlanmıştı. Yapılan çalışmalarda sona yaklaşılırken tüneldeki son 500 metrelik bölümün de en kısa zamanda tamamlanarak tünelin tam kapasite ile hizmete girmesi bekleniyor. Rize - Erzurum Karayolu üzerinde yer alan Ovit Tüneli çift tüpte hizmet verecek. Tünellerin hizmete girmesi ile beraber ulaşımda 45 dakikalık bir kısalma yaşanırken tünelin bir diğer ilgi çekici özelliği ise tünelin bir ucunda Karasal İklim diğer ucunda ise Karadeniz ikliminin yaşanacak olması. Yani karasal iklimden tünele giriş yapan bir kişi tünelden çıkış yaptığı anda Karadeniz iklimine girecek.
Yeni Zigana Tüneli Ne Zaman Açılacak
2017 yılının Mart ayında düzenlenen törenle temelleri atılan Yeni Zigana Tüneli çalışmaları tüm hızı ile devam ederken tünelin sonunun görülmesine çift kanalda da 500 metre kaldığı bilgisine yer verildi. Türkiye'nin en büyük ve en öneli karayolu projelerinden biri olarak öne çıkan tünelde çalışmalar ekipler tarafından aralıksız olarak vardiyalı olarak yerine getirilirken tamamlandığında tünel Avrupa'nın en uzun, dünyanın ise en uzun ikinci tüneli olacak. Tünel hizmete girdiği anda Trabzon - Gümüşhane arası ulaşım 45 dakikaya düşecek.
Her iki projenin de en geç 2019 yılının sonuna doğru tamamlanması ve fiili olarak hizmet vermeye başlaması bekleniyor. Karayolu yetkilileri tarafından yapılan açıklamalarda çalışmaların daha önce bitme ihtimali olduğu da vurgulanırken açılış töreninin en geç 2019 yıl sonu itibari ile yapılacağını ve 2020 yılına bir sarkma yaşanma ihtimalinin bulunmadığını belirtiyorlar. Kaynak: emlak365.com
Emlak Haberleri